Lead score

Lead score

Binnen de aangeboden software van lifecycle marketing kennen we de lead score en (hot) flames.Dit houdt in dat we op basis van gedrag scores kunnen meegeven aan een bezoeker, lead en prospects.

 

Leadscore

Iedere activiteit die een bezoeker uitvoert is zichtbaar en daar zijn punten aan te koppelen. Inschrijven voor een nieuwsbrief, downloaden van een e-book, inschrijven voor een webinar, enzvoorts. Een voorbeeld een klant heeft (gemiddeld) minimaal 50 punten, deze moet 4-7 handelingen verrichten om de benodigde punten 50 punten te krijgen.
We kunnen simpelweg zeggen dat indien er voldoende punten zijn het de moeite loont een offer (aanbieding) te sturen aan de lead. Deze heeft waarschijnlijk voldoende informatie en is wellicht al klaar voor een aanbieding. Niet geschoten is altijd mis tenslotte.

Naast de punten kunnen we ook tijd koppelen als er 3 activiteiten zijn geweest en de klant zit op 30 punten en doet dan 2 weken niks dan daalt het aantal punten weer tot een minimum. Er zijn minimaal X punten nodig om een aanbieding te doen. Want dan is er voldoende interesse bij de lead.

 

Door er tijdens de implemenatie van Infusionsoft al de nodige tijd in te steken, betaald dit zich later uit doordat er makkelijk overzichten zijn op basis van deze informatie. Zeker toepassen!

 

Zie ook het artikel over flames, wat direct met lead score heeft te maken.

 

 

1 Comment

Leave A Response

* Denotes Required Field