Infusionsoft vs Mailchimp

Battle! May the best win!

Indien je nieuw bent in de wereld van online marketing zou je graag willen weten wat het verschil is tussen een email marketing systeem en infusionsoft. De mensen die Infusionsoft niet kennen zullen bijvoorbeeld een vergelijking willen met Mailchimp een bekend email marketing systeem. Het grootste verschil wat men kent is het prijs verschil Mailchimp is gratis tot 2000 geabonneerden, wel met beperkte functionaliteit. Infusionsoft kost 199 dollar per maand. Laten we eens kijken wat we voor die bedragen krijgen en welke verschillen er zijn?

Mailchimp is een van de bekendste en grootste  emailmarketing systemen en maakt goed gebruik van die bekendheid, waarom ook niet! Mensen die nieuw zijn in emailmarketing zullen sneller voor mailchimp kiezen vanwege de naam en het slimme businessmodel waarin je het gratis kan gebruiken. Vaak wordt de keuze gemaakt omdat het gratis is en met de gedachte van we kunnen later altijd nog veranderen, zo moeilijk is dat niet. Daar later meer over, ik denk er namelijk iets anders over. Eerste tip ga niet voor Mailchimp omdat het gratis is!!!

Mailchimp focust zich op emailmarketing simpel gezet het versturen van bulk mailberichten, lijsten van ingeschreven contacten en het inzien van statistieken over de verzonden mailing. Er zijn diverse templates beschikbaar en je kan je eigen logo gebruiken. Let wel op bij het gratis gebruik is het mailchimp logo altijd zichtbaar.

Wanneer je start met digital marketing of online marketing in je business kan Mailchimp je helpen.  Het is gratis (tot 2000 contacten!!)  en dat staat veel mensen natuurlijk goed aan. Ik vind het alleen niet erg prettig werken, er zijn nutteloze tussen opties die je MOET uitvoeren voordat je een lijst kan opbouwen of mailing kan versturen. Het overstappen is altijd lastig omdat je je contactpersonen opnieuw om een Opt in bevestiging moet vragen. Er is dus een handeling van ieder contact nodig en dat is een risico.

 

Mailchimp
Het is alleen gemaakt voor het versturen van bulk mailberichten. Bevat geen CRM functionaliteit, shopping cart, sales automation, enzovoorts. Als je alleen bulk mailberichten wilt versturen en gebruik wil maken van een auto responder kies dan Mailchimp.

 

Pros: 

  • Lage kosten (gratis in beperkte functionaliteit tot 2000 contacten)
  • Opties in het prijsmodel
  • Voorbeeld temptates beschikbaar, zelf op basis van branche
  • Makkelijk als test om iets te weten te komen over emailmarketing systemen
  • Wereldwijd een grote speler

Cons:

  • Niet overzichtelijk om emails te verzenden
  • Bij groter hoeveelheid contact begint de prijs per maand op te lopen.
  • Meerdere contact lijsten noodzakelijk.
  • Segmenteren van je doelgroep is erg lastig terwijl dit een groot verschil maakt voor je winst.
  • Je krijgt geen overzicht over het geheel, wie is er op welke lijst ingeschreven, heeft welk product, welke interesses, enzovoorts.
  • Zoals eerder vermeld het richt zich puur op email marketing.

Het grootste probleem van Mailchimp: Hoe beheer ik alle informatie?  

 

Indien je besluit om met Mailchimp te gaan werken loop je uit op dit grote probleem. Ja ik heb het ergste voor het laatste bewaard!! Mailchimp is 1 onderdeel van wat er in het gehele plaatje nodig is, dus zijn er ook andere systemen nodig. Bekijk de afbeelding eens goed en vraag jezelf af of je dit wilt? Ik wil het zeker niet!!!

Infusionsoft
De oplossing, maak gebruik van Infusionsoft. Infusionsoft is de oplossing die alle functionaliteit biedt in 1 systeem. 1 systeem waar alles in staat. Door gebruik te maken van 1 systeem voor het gehele plaatje: Hoef je alleen dat systeem aan te schaffen!  Alles overtypen en synchroniseren zit je ook niet op te wachten. Hoe technisch ben je, net zo technisch als ik? Er zijn geen koppelingen nodig (met dure programmeurs) om alles met elkaar te verbindingen.

Infusionsoft bevat een CRM system, marketing automation, sales automation, affiliate programma en e-commerce.
Uiteindelijk moet je zelf de beslissing maken over Infusionsoft, je weet wel dat ik een fan ben. Wat bedoel ik met het grote geheel?

Kijk en bepaal zelf, dit zijn onderdelen die in ieder bedrijf van toepassing zijn.

1. Aandacht trekken
2. Boeien en binnen halen van leads
3.  Verzorgen (opvoeden) van prospects
4. Converteren van prospects naar klanten
5. Leveren van producten en/of diensten
6. Upsell en herhaal opdrachten
7. Verkrijgen van referenties / testemonials

 

Lifecycle marketing - the big picture

 

Lees meer over lifecylce marketing
Lees meer over infusionsoft

 

Leave A Response

* Denotes Required Field