Infusionsoft vs Aweber

Battle! May the best win!

Indien je nieuw bent in de wereld van online marketing zou je graag willen weten wat het verschil is tussen een email marketing systeem en infusionsoft. De mensen die Infusionsoft niet kennen zullen bijvoorbeeld een vergelijking willen met Aweber een bekend email marketing systeem. Het grootste verschil wat men kent is het prijs verschil Aweber kost 20 dollar per maand, Infusionsoft kost 199 dollar per maand. Laten we eens kijken wat we voor die bedragen krijgen en welke verschillen er zijn?

Aweber is gemaakt als emailmarketing systeem, wat betekent dat het goed is in het versturen van bulk emailberichten, het bijhouden van statussen over de berichten en de statistieken. Er is functionaliteit om informatie van contacten te bewaren, wie is er op welke lijst ingeschreven en natuurlijk de basis functionaliteit om een email template te maken met het bedrijfslogo.
Wanneer je start met digital marketing of online marketing in je business is Aweber een goeie keuze. Je start al vanaf 1 dollar voor een proef periode en daarna betaal je 19 dollar per maand voor 500 geabonneerden.  Bij meer geabonneerden gaat de prijs per maand omhoog. Echter wanneer je business groeit komen er snel beperkingen… Als je dan eenmaal wilt overstappen dan komen de problemen. Daarover later meer, eerst de functionaliteit bekijken.

Aweber
Het is alleen gemaakt voor het versturen van bulk mailberichten. Bevat geen CRM functionaliteit, shopping cart, sales automation, enzovoorts. Als je alleen bulk mailberichten wilt versturen en gebruik wil maken van een auto responder kies dan Aweber.

 

Pros:

  • Lage kosten (19 dollar p.m. 500 subscribers)
  • 500 voorbeeld templates beschikbaar
  • Ideaal als starter
  • Werkt makkelijk
  • Goede verzend reputatie

Cons:

  • Het is gericht op het versturen van e-mailberichten, dat doet het uitstekend alleen is een beperking als je iets wilt.
  • Je wordt verplicht om een double opt-in te gebruiken.
  • Voor ieder segment is een aparte lijst nodig.
  • Segmenteren van je doelgroep is erg lastig terwijl dit een groot verschil maakt voor je winst.
  • Indien een gebruik een double opt-in heeft gedaan voor lijst a en dan ook voor lijst b wilt, is er nog een double opt-in voor nodig, een extra actie van je gebruiker is niet wenselijk.
  • Je krijgt geen overzicht over het geheel, wie is er op welke lijst ingeschreven, heeft welk product, welke interesses, enzovoorts.
  • Zoals eerder vermeld het richt zich puur op email marketing.

 


Het grootste probleem van Aweber: Hoe beheer ik alle informatie?  

 

Indien je besluit om met Aweber te gaan werken loop je uit op dit grote probleem. Ja ik heb het ergste voor het laatste bewaard!! Aweber doet 1 onderdeel van wat er in het gehele plaatje nodig is, dus zijn er ook andere systemen nodig. Bekijk de afbeelding eens goed en vraag jezelf af of je dit wilt? Ik wil het zeker niet!!!

Infusionsoft
De oplossing, maak gebruik van Infusionsoft. Infusionsoft is de oplossing die alle functionaliteit biedt in 1 systeem. 1 systeem waar alles in staat. Door gebruik te maken van 1 systeem voor het gehele plaatje: Hoef je alleen dat systeem aan te schaffen!  Alles overtypen en synchroniseren zit je ook niet op te wachten. Hoe technisch ben je, net zo technisch als ik? Er zijn geen koppelingen nodig (met dure programmeurs) om alles met elkaar te verbindingen.

Infusionsoft bevat een CRM system, marketing automation, sales automation, affiliate programma en e-commerce.
Uiteindelijk moet je zelf de beslissing maken over Infusionsoft, je weet wel dat ik een fan ben. Wat bedoel ik met het grote geheel?

Kijk en bepaal zelf, dit zijn onderdelen die in ieder bedrijf van toepassing zijn.

1. Aandacht trekken
2. Boeien en binnen halen van leads
3.  Verzorgen (opvoeden) van prospects
4. Converteren van prospects naar klanten
5. Leveren van producten en/of diensten
6. Upsell en herhaal opdrachten
7. Verkrijgen van referenties / testemonials

 

Lifecycle marketing - the big picture

 

Lees meer over lifecylce marketing
Lees meer over infusionsoft

 

 

Leave A Response

* Denotes Required Field