LATEST POST

Arrow

5 voordelen met Marketing Automation

Is de strategie voor 2017 al geschreven? Ik hoop dat Marketing automation (MA) daar ook tussenstaat. In de digitale wereld wordt efficiency en data gedreven informatie steeds belangrijker. Een goed moment om nu de informatie te vergaren en te zien wat Marketing Automation kan betekenen, ook voor jouw bedrijf. Want ondanks dat je misschien nog…

Lees verder…→

Arrow

Infusionsoft vs Getresponse

Getreponse is net als Aweber en Mailchimp een van de bekendste en beste email marketing systemen, kosten zijn goed in vergelijking met de functionaliteit die je krijgt. Het ligt allemaal heel dicht bij elkaar wat ze allemaal kunnen. Daarom raadt ik aan om een vergelijking te maken tussen 3 systemen en een proef account te…

Lees verder…→

Arrow

Infusionsoft vs Mailchimp

Mailchimp is een van de bekendste en grootste  emailmarketing systemen en maakt goed gebruik van die bekendheid, waarom ook niet! Mensen die nieuw zijn in emailmarketing zullen sneller voor mailchimp kiezen vanwege de naam en het slimme businessmodel waarin je het gratis kan gebruiken. Vaak wordt de keuze gemaakt omdat het gratis is en met de…

Lees verder…→

infusionsoft-vs-emailmarketingsoftware

Infusionsoft vs Aweber

Aweber is gemaakt als emailmarketing systeem, wat betekent dat het goed is in het versturen van bulk emailberichten, het bijhouden van statussen over de berichten en de statistieken. Er is functionaliteit om informatie van contacten te bewaren, wie is er op welke lijst ingeschreven en natuurlijk de basis functionaliteit om een email template te maken…

Lees verder…→

Arrow

Inbound Marketing

Wat is Inbound Marketing? Inbound marketing is een term die sinds 2006 bestaat, inbound of vertaald binnenkomende gaat over een nieuwe manier van marketing. De traditionele marketing is vooral zenden en pushen om een aankoop te doen. Bij inbound marketing gaat het om pull, trek de klant door je saleskanaal (tunnel) om hen de aankoop te…

Lees verder…→

Arrow

Flames

Flames Binnen Infusionsoft kennen we lead scoring, dat is de basis om Flames te gebruiken. Met de punten uit de lead scoring kunnen we het aantal vlammen bepalen. Infusionsoft kent 0 tot 5 vlammen waarbij 5 vlammen het beste is. De knipoog hiervan is dat wanneer een lead of prospect 3, 4 of 5 flames…

Lees verder…→

Lead score

Lead score Binnen de aangeboden software van lifecycle marketing kennen we de lead score en (hot) flames.Dit houdt in dat we op basis van gedrag scores kunnen meegeven aan een bezoeker, lead en prospects.   Leadscore Iedere activiteit die een bezoeker uitvoert is zichtbaar en daar zijn punten aan te koppelen. Inschrijven voor een nieuwsbrief,…

Lees verder…→

Smart-Idea-150x150

Lifecycle & inbound marketing (deel 3)

Deliver & Satisfy Iedereen weet het wel, het is toch goed om het nog eens te benadrukken wanneer iemand klant is geworden en de aankoop heeft gedaan ben je van prospect naar klant. Nu moeten wij de net opgebouwde relatie en vertrouwen gaan waarmaken door de te doen wat is afgesproken. Hoe maken we de…

Lees verder…→

Smart-Idea-150x150

Lifecycle & inbound marketing (deel 2)

Nuture prospects Fijn de bezoeker vind de eerste kennis making blijkbaar goed en wil meer of gaat verder in het sales traject. De bezoeker heeft meer prijsgegeven dan alleen een email adres en voornaam. De informatie die is gestuurd is respons op geweest, dat is makkelijk meetbaar dus de volgende stap is om de lead…

Lees verder…→

Smart-Idea1

Lifecycle & inbound marketing (deel 1)

De 7 fases van lifecycle marketing Lifecyclemarketing is een nieuwe marketing strategie die er voor zorgt dat de klanten naar jou toekomen. Dat potentiële klanten je online vinden op basis van relevante content die is gedeeld via de website of blog. Daarna wordt met lifecycle marketing de relatie verder opgebouwd door het volgen van gedrag…

Lees verder…→